H&M i festiwal muzyczny Coachella po raz kolejny udowadniają, że moda i sztuka mogą iść w parze. W ubiegłych roku w wyniku współpracy powstała specjalna kolekcja szwedzkiej sieciówki #HMLovesCoachella. W tym roku jest podobnie.
Coachella to kultowy i już dzisiaj klasyczny w formie festiwal muzyczny (i nie tylko, bo w swojej nazwie ma także sztukę). Zaczynał jako jednodniowe wydarzenie, by wydłużyć się do dwóch dni, a w końcu do trzech.
Założony został w 1999 roku na obszarze Empire Polo Club w Indio we wschodniej Kalifornii. Dzisiaj to ogromne przedsięwzięcie, na które sprzedaje się nawet 200 tysięcy biletów i które zawiera aż siedem scen, w tym największą „Coachella Stage”. Każdy, kto kiedykolwiek był na gdyńskim Open’erze, może sobie wyobrazić skalę amerykańskiego festiwalu. Obie imprezy są do siebie podobne. Przede wszystkim też pod względem różnorodności gatunkowej muzyki. Na Choachella Festival posłuchamy tak alternatywnego rocka, jak i wyrafinowanej elektroniki czy undergroundowego dance’u oraz freakowego hip-hopu. Ale i nie jest tam obcy klasyczny mainstream. W Kalifornii niezapomniane koncerty dały tak wielkie gwiazdy, jak Nine Inch Nails, Rage Agains The Machine, Arcade Fire, Beastie Boys, Snoop Dogg czy Florence Welch. Nie zabrakło też klasyków nad klasykami, czyli Madonny, Prince’a, AC/DC i Guns ‘N’ Roses.
Moda kocha festiwale
Odbywające się w plenerze festiwale od dawna inspirują świat mody. Od lat na sklepowych półkach pojawiają się modele dedykowane letnim imprezom. Jednak H&M jest pierwszą marką modową, która podjęła współpracę z festiwalem Coachella w celu stworzenia całej linii odzieżowej i dodatków. Dzięki temu w ubiegłym roku na festiwalu królowały kolorowe patchowkowe sukienki, szydełkowe topy, dżinsowe ogrodniczki, wzorzyste kombinezony, modele z frędzlami i spódnice z hippie kwiatkami. Taka waśnie była kolekcja #HMLovesCoachella. Również w tym roku zapowiadane są „wydania specjalne” Już 30 marca do sklepów stacjonarnych H&M i sprzedaży online trafi limitowana kolekcja H&M loves Coachella 2017. Tym razem projektanci H&M postawili na koronkowe sukienki na cienkich ramiączkach, metaliczne body, pudrowo różowe plisowane spódnice, denimowe kurtki z kwiecistymi zdobieniami oraz bluzy z kapturem, topy w gotyckie grafiki i koszule z kolorowymi printami. Są również festiwalowe akcesoria – chokery czy różowe okulary kształcie serduszek.
Katy Perry powiedziała w zeszłym roku, że to właśnie na tym festiwalu ludzie pozwalają sobie na największe modowe eksperymenty.
W ubiegłym roku firma H&M wybrała Maffashion (Julię Kuczyńską) do „globalnego składu” i reprezentowania swojej marki na festiwalu Coachella. Jesteś jedną z pięciu blogerek z całego świata, która została zaproszona na to wydarzenie do Kaliforni.
Coachella 2017
To, co odróżnia Coachellę od innych podobnych wydarzeń, to okres, w którym się odbywa. O ile festiwale muzyczne na całym świecie to domena lata (od późnego czerwca do końca sierpnia), tak kalifornijska impreza wybrała sobie daty wiosenne, konkretnie kwiecień. Nie inaczej będzie w tym roku. Coachella 2017 odbędzie się w dwa weekendy: 14-16 oraz 21-23 kwietnia. Głównymi gwiazdami będą m.in. Radiohead, The XX, Empire Of The Sun, Kendrick Lamar, Beyonce oraz New Order.
Cześć! Jestem Weronika i chciałbym przywitać Was na moim blogu. Jestem fanatyczką dbania o urodę i stylizację, więc głównie piszę o tym. Sporo również mówię o radzeniu sobie w związkach. Mam nadzieję, że zostaniesz na dłużej 🙂